ღონისძიებები

შეფასების რუბრიკები


პრაქტიკული სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
ყოველთვის
უმეტესად
ზოგჯერ
გამოთვლები
გამოთვლებს სწორად,უშეცდომოდ ასრულებს.შედეგიც ადეკვატური და სრულყოფილია.
გამოთვლები მეტნაკლებად სწორია,შედეგი არასრულყოფილია.
არაადეკვატურად ასრულებს გამოთვლებს
ახდენს გამოკლების დემონსტრირებას მოდელის გამოყენებით.
კარგად ახდენს გამოკლების დემონსტრირებას მოდელის გამოყენებით.
  ნაწილობრივ ახდენს გამოკლების დემონსტრირებას მოდელის გამოყენებით.

 ვერ ახდენს გამოკლების დემონსტრირებას მოდელის გამოყენებით.
ირჩევს შესაბამის მოქმედებას  ამოცანების ამოხსნისას.
ყოველთვის ირჩევს შესაბამის მოქმედებას  ამოცანების ამოხსნისას.
 უმეტესად ირჩევს შესაბამის მოქმედებას ამოცანების ამოხსნისას.
არაადეკვატურად ირჩევს შესაბამის მოქმედებას  ამოცანების ამოხსნისას.



ჯგუფში მუშაობის სქემა
ჯგუფური მუშაობა
ყოველთვის
უმეტესად
ზოგჯერ

1.მოსწავლე ჩართულია სამუშაო პროცესში.




2.მოსწავლე პასუხისმგებლობით ეკიდება ჯგუფში მუშაობას.




3.მოსწავლე უსმენს ჯგუფის წევრებს.გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებებს.









კრიტერიუმები
კარგია
საშუალოა
საჭიროებს გაუმჯობესებას
აქტიური მონაწილეობა
ყოველთვის მონაწილეობს და ხშირად წარმართავს კიდეც საკლასო მსჯელობას.
ხშირად მონაწილეობს საკლასო მსჯელობაში.
იშვიათად ან საერთოდ არ მონაწილეობს საკლასო მსჯელობაში.
პრობლემის ამოცნობა და გააზრება
ყოველთვის შეუძლია ამოიცნოს  და გაიაზროს პრობლემა.
ხშირად შეუძლია პრობლემის ამოცნობა და გააზრება.
იშვიათად ან საერთოდ ვერ ამოიცნობს პრობლემას.
პრობლემის გამომწვევი მიზეზების დადგენა
ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად წარმოადგენს პრობლემის გამომწვევ მიზეზებს.

ხშირად ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას პრობლემის გამომწვევი მიზეზების შესახებ.
იშვიათად ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას პრობლემის გამომწვევი მიზეზების შესახებ.
პრობლემის გადაჭრის გზების ძიება
ყოველთვის შეუძლია პრობლემის გადაჭრის გზების ძიება.
ხშირად შეუძლია პრობლემის გადაჭრის გზების ძიება.
იშვიათად ან საერთოდ არ შეუძლია პრობლემის გადაჭრის გზების ძიება.




შეფასების რუბრიკა-კითხვა
ტექსტის კითხვა
ყოველთვის
უმეტესად
ზოგჯერ
1.მოსწავლეს შეუძლია უშეცდომოდ,მთლიანი სიტყვებით თანაბარი ტემპით,სწორი ინტონაციით კითხვა
ყოველთვის შეუძლია უშეცდომოდ,მთლიანი სიტყვებით,თანაბარი ინტონაციით კითხვა.
უმეტესად შეუძლია უშეცდომოდ,მთლიანი სიტყვებით,თანაბარი ტემპით,სწორი ინტონაციით კითხვა
ზოგჯერ შეუძლია უშეცდომოდ,მთლიანი სიტყვებით,თანაბარი ტემპით,სწორი ინტონაციით კითხვა
2. მოსწავლეს შეუძლია გაგრძელებით კითხვა.
ყოველთვის შეუძლია გაგრძელებით კითხვა.
უმეტესად შეუძლია გაგრძელებით კითხვა.
ზოგჯერ შეუძლია გაგრძელებით კითხვა.
3.მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის მითითებით კონკრეტული ეპიზოდის პოვნა,
ყოველთვის შეუძლია მასწავლებლის მითითებით კონკრეტული ეპიზოდის პოვნა,
უმეტესად შეუძლია მასწავლებლის მითითებით კონკრეტული ეპიზოდის პოვნა,
ზოგჯერ შეუძლია მასწავლებლის მითითებით კონკრეტული ეპიზოდის პოვნა,

ჯგუფში მუშაობის სქემა
ჯგუფური მუშაობა
ყოველთვის
უმეტესად
ზოგჯერ

1.მოსწავლეს აქვს ჯგუფში მუშაობის მაღალი მოტივაცია.




2.მოსწავლე პასუხისმგებლობით ეკიდება ჯგუფში მუშაობას.




3.მოსწავლე უსმენს ჯგუფის წევრებს.გამოთქვამს თავის აზრს კონსტრუქციულად,შეუძლია დათმობაზე წასვლა ჯგუფის ინტერესებიდან გამომდინარე.






 

შეფასების რუბრიკები საგნების მიხედვით.
შეფასების რუბრიკა(ქართული ენა)
კრიტერიუმები



ზეპირმეტყველება
არ აქტიურობს, კითხვებზე პასუხს არ სცემს.
აქტიურობს ზოგიერთ სიტუაციაში, პასუხობს კითხვებზე ტექსტის ირგვლივ.
აქტიურია ყველა სიტუაციაში.
კითხვა
კითხულობს ნელა, უჭირს პერსონაჟების დასახელება, უცხო სიტყვების ახსნა.
კითხულობს საშუალოდ, საუბრობს პერსონაჟებზე, აფასებს მათ საქციელს.
კითხულობს გამართულად, კარგად პასუხობს კითხვებზე, აქტიურია, აკეთებს პრეზენტაციას.
წერა
წერს ნელა და შეცდომებით არასწორად წერს სიტყვებს.
წერს ნელა და გარკვევით. სწორად წერს სიტყვებს.
წერს ნელა და ლამაზად, გარკვევით აყალიბებს აზრს.



კითხვისა და ზეპირმეტყველების აქტივობის შეფასების ცხრილი

ტექსტის კითხვა
ყოველთვის
უმეტესად
ზოგჯერ
1.მოსწავლეს შეუძლია უშეცდომოდ, მთლიანი სიტყვებით, თანაბარი ტემპით, სწორი ინტონაციით კითხვა.



2.მოსწავლეს შეუძლია გაგრძელებით კითხვა.



3.მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის მითითებით კონკრეტული ეპიზოდის პოვნა, არეული ტექსტის დალაგება და წაკითხვა.





                                          თხრობა
(შეფასების სქემა)
თხრობა
ყოველთვის
უმეტესად
ზოგჯერ
მოსწავლე თანმიმდევრულად გადმოსცემს სხვადასხვა ტიპის ტექსტის შინაარსს.



იგებს და გადმოსცემს ნაწარმოების დაედააზრს, გამოარჩევს დედააზრისთვის მნიშვნელოვან დეტალებს მეორეხარისხოვანისგან.



მოსწავლე მოყოლისას მეტყველებს უშეცდომოდ, ხანგრძლივი პაუზების გარეშე, შეუძლია განყენებულ თემაზე საუბარი.









ჯგუფში მუშაობის შეფასების სქემა.
ჯგუფური მუშაობა
ყოველთვის
უმეტესად
ზოგჯერ
1.მოსწავლეს აქვს ჯგუფში მუშაობის მაღალი მოტივაცია.



2.მოსწავლე პასუხისმგებლობით ეკიდება ჯგუფში მუშაობას.



3.მოსწავლე უსმენს ჯგუფის წევრებს. გამოთქვამს თავის აზრს კონსტრუქციულად, შეუძლია დათმობაზე წასვლა ჯგუფის ინტერესებიდან გამომდინარე.





საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა.
საშინაო დავალება
ყოველთვის
უმეტესად
ზოგჯერ
1.მოსწავლე ასრულებს საშინაო დავალებას.



2.საშინაო დავალების რვეული მოწესრიგებული აქვს და სუფთად ასრულებს სამუშაოს.



3.მოსწავლე ყურადღებით ეკიდება დაშვებული შეცდომების გამოსწორებას.







საკლასო წერითი სამუშაო
საკლასო წერა
ყოველთვის
უმეტესად
ზოგჯერ
1.მოსწავლე წერს გამართული კალიგრაფიით, იყენებს საწერ ბადეს მართებულად, წერს სუფთად.



2.მოსწავლე იგებს ინსტრუქციას და სწორად ასრულებს საკლასო სამუშაოს.



მოსწავლეს შეუძლია საკლასო წერითი სამუშაოს კლასში გარჩევის შემდეგ საკუთარი შეცდომების პოვნა და გასწორება.





შეფასების რუბრიკა
(მათემატიკა)
კრიტერიუმები
ზოგჯერ
უმეტესად
ყოველთვის
მათემატიკური ცნებების, ტერმინების ცოდნა.
არაადეკვატურად იყენებს ცნებებს, ტერმინებს, აღნიშვნებს.
იყენებს ზოგიერთ ცნებას, იცის გამოყენება ნაწილობრივ.
იცის და მართებულად იყენებს ყველა ცნების ტერმინსა და დებულებას.
გამოთვლები.
არაადეკვატურად ასრულებს გამოთვლებს.
გამოთვლები მეტ-ნაკლებად სწორია, შედეგი არასრულყოფილია.
გამოთვლებს სწორად, უშეცდომოდ ასრულებს. შედეგიც ადეკვატური და სრულყოფილია.

კავშირები და მიმართებები.
ვერ ამყარებს კავშირს სხვადასხვა სტანდარტულ მათემატიკურ ობიექტსა თუ პროცედურას შორის. უჭირს მიმართებების დანახვა.
აღწერს და მეტ-ნაკლებად აკავშირებს სხვადასხვა სტანდარტულ მათემატიკურ ობიექტებსა თუ პროცედურებს. ასე თუ ისე ხედავს მიმართებებს.
კარგად აკავშირებს და აღწერს სხვადასხვა მათემატიკურ ობიექტებსა თუ პროცედურებს. არ უჭირს მიმართებების დანახვა.


                        
                                                შეფასების რუბრიკა
                                                  ბუნებაში
კრიტერიუმები
დაბალი
საშუალო
მაღალი
აკეთებს დაკვირვებას ბუნებრივ მოვლენებზე



გამოიცნობს და ასახელებს ბუნებაში მიმდინარე ცვლილებებს.



იცავს ჰიგიენისა და უსაფრთხოების წესებს.









             შეფასების რუბრიკა
                  ხელოვნება
კრიტერიუმები
დაბალი
საშუალო
მაღალი
მუშაობს სხვადასხვა სახის საშუალებებით(ფანქარი, გუაში, პასტელი...)



მუშაობს ინდივიდუალურად და ჯგუფთან ერთად.



აკეთებს ნამუშევრის პრეზენტაციას.







                შეფასების რუბრიკა
                      მუსიკა
კრიტერიუმები
დაბალი
საშუალო
მაღალი
ასრულებს რიტმულ სავარჯიშოებს.



მღერის კლასთან ერთად.



ამოიცნობს მუსიკალურ საკრავებს.






5 comments:

  1. მომეწონა კარგადაა შედგენილი

    ReplyDelete
  2. ძალიან მომეწონა სეფასების რუბრიკა ბუნებაში,ყოცაღ ნინო!

    ReplyDelete
  3. ძალიან კარგი შეფასების რუბრიკებია.სიამოვნებით გამოვიყენებ პრაქტიკაში.

    ReplyDelete
  4. ძალიან კარგი შეფასების რუბრიკებია,სიამოვნებით გამოვიყენებ ჩემს პრაქტიკაში.

    ReplyDelete
  5. დღევანდელი სასწავლო პროცესი წარმოუდგენელია შეფასების რუბრიკების გარეშე.ყველა რუბრიკა საინტერსო და სასარგემლოა,რომელსაც აუცილებლად გამოვიყენებ ჩემს პრაქტიკაში.

    ReplyDelete